Als je de AOV wilt opzeggen dan ontvangen wij graag een (e-mail)bericht waarin je aangeeft jouw AOV op te willen zeggen. Geef in dit bericht ook de gewenste opzeggingsdatum aan en als je wilt de reden van jouw opzegging. Als je een adviseur hebt dan mag jouw adviseur je e-mail ook aan ons doorsturen. Ons e-mailadres is: [email protected]. Wil je het polisnummer vermelden in e-mail? Heb je het polisnummer niet bij de hand, vermeld dan je naam en adresgegevens.

Wij stoppen de verzekering dan per de datum dat wij je (e-mail)bericht hebben ontvangen. Vraag je ons om de verzekering op een later moment te stoppen? Dan stoppen wij de verzekering op de datum die jij in jouw brief of e-mail noemt. Het kan zijn dat er nog een incasso plaatsvindt. Als je te veel hebt betaald, dan storten wij dit aan je terug.

Als je een wijziging wilt doorgeven voor jouw arbeidsongeschiktheidsverzekering, stuur dan een (e-mail)bericht naar [email protected] met hierin de gewenste wijziging. Als wij extra informatie of documenten van je nodig hebben of er is een aanvullende medische beoordeling nodig, dan laten wij dit je binnen 5 werkdagen weten. Wil je liever eerst een offerte, geef dit dan aan in jouw e-mail.
Wat naar om te horen dat je arbeidsongeschikt bent geraakt. Om jouw melding in behandeling te kunnen nemen hebben wij een aantal gegevens van je nodig. Deze kan je op dit formulier invullen. Meer informatie over uw arbeidsongeschiktheid en de vervolgstappen vind je hier.
Heb je een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Allianz, dan kan je anoniem en zonder kosten gebruik maken van 8 uur coaching per jaar bij MentaVitalis. Wil je gebruik maken van de diensten van MentaVitalis? Of wil je meer informatie?  Ga dan naar  www.mentavitalis.nl/allianz.
Als je een wijziging wilt doorgeven voor jouw arbeidsongeschiktheidsverzekering, stuur dan een (e-mail)bericht naar [email protected] met hierin de gewenste wijziging. Als wij extra informatie of documenten van je nodig hebben of er is een aanvullende medische beoordeling nodig, dan laten wij dit binnen 5 werkdagen weten. Wil je liever eerst een offerte, geef dit dan aan in jouw e-mail.
Wij maken graag een berekening voor je. Stuur een e-mail naar [email protected] met de gewenste wijziging en wij sturen een offerte met daarin aangegeven wat nodig is om de verzekering te wijzigen.  
Voor sommige wijzigingen van de arbeidsongeschiktheidsverzekering is het nodig dat wij opnieuw inzicht krijgen in jouw gezondheid. Dit kan bijvoorbeeld als je het verzekerde bedrag met meer dan 15% wilt verhogen. Wij vragen je dan om een gezondheidsverklaring in te vullen. Het is mogelijk dat wij naar aanleiding van de gezondheidsverklaring aanvullende informatie nodig hebben. Uiteraard informeren we je dan hierover.  
Het is mogelijk om over te stappen naar een andere adviseur. Bespreek voordat je overstapt wel altijd eerst de kosten. Je adviseur is verplicht om dit vooraf te bespreken. Zoek hier naar een adviseur bij jou in de buurt. 
Allianz geeft geen advies. Voor advies over je arbeidsongeschiktheidsverzekering verwijzen we je naar een adviseur. Heb je geen advies nodig en wil je zelfstandig een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten, dan kan dit via www.allianz.nl/aov. Wij zijn wettelijk verplicht om te toetsen of direct afsluiten van een AOV past in jouw situatie. Dit doen we met een zogenaamde kennis- en ervaringstoets. Als uit deze toets komt dat het direct afsluiten van een AOV niet passend is, dan is het niet mogelijk om een AOV rechtstreeks bij ons a te sluiten. Hiervoor Wij verwijzen we je dan graag toch naar een adviseur.  Heb je geen adviseur? Zoek dan naar een adviseur bij jou in de buurt.
Wij versturen jaarlijks een jaaropgave. Dit is meestal eind januari of begin februari. Als wij een e-mailadres van je hebben dan ontvang je deze per e-mail. Heb je een tussenpersoon dan krijgen zij een kopie per post. Als de verzekering op naam staat van een bedrijf dan ontvang je geen jaaropgave. Heb je de jaaropgave niet ontvangen dan kun je ons mailen op [email protected]. Vermeld altijd een polisnummer of je adresgegevens zodat we je sneller kunnen helpen.
Na het afsluiten van de arbeidsongeschiktheidsverzekering heb je een polis ontvangen. Ben je deze kwijt, stuur ons dan een e-mail op [email protected]. Vermeld altijd een polisnummer of je adresgegevens, zodat we je sneller kunnen helpen.
Het is nog niet mogelijk om in te loggen om je gegevens te zien of te wijzigen.
Je mag regelmatig je gezondheid laten checken op onze kosten. Dit mag de eerste keer 3 jaar na het afsluiten van je AOV, daarna mag dit ieder jaar. Wil je hiervan gebruik maken, stuur ons dan een mail naar [email protected]. Vermeld in het onderwerp altijd een polisnummer of je adresgegevens, zodat we je sneller kunnen helpen. Bellen kan ook via 088 - 577 1856.
Op uw jouw polis kun je vinden welke voorwaarden van toepassing zijn. Hier vind je een overzicht van de meest recente voorwaarden. Staan jouw voorwaarden er niet bij of heb je je polis niet meer, neem dan contact met ons op via 088 - 577 1949, of mail ons op [email protected]. Vermeld in het onderwerp altijd je polisnummer of je adresgegevens, dan kunnen wij je sneller helpen. 

Scroll horizontaal om meer te zien

Soort Wanneer kan je van ons een reactie verwachten?
1e technische beoordeling na ontvangst aanvraag 5 werkdagen
1e medische beoordeling na ontvangst van de antwoorden op de gezondheidsvragen 5 werkdagen
Wijzigingen op een bestaande verzekering 5 werkdagen
Herbeoordeling/medische beoordeling wijziging bestaande verzekering 5 werkdagen
Selecteer het onderwerp waar jouw vraag over gaat, zodat wij jou snel kunnen helpen.
Heb je een algemene vraag of opmerking, neem dan contact met ons op via 088 - 577 1949, of mail ons op [email protected]. Als je in het onderwerp van je mail je polisnummer of je adresgegevens vermeldt, dan kunnen wij je sneller helpen. Heb je een  een adviseur, neem dan contact op met je adviseur. 

De medische beoordeling kan worden gedaan door Allianz of bij Sedgwick. Je ontvangt hierover altijd een bericht. Daarin staat waar het medische dossier in behandeling genomen is. Als je een algemene vraag hebt kan je altijd Allianz bellen. 
Heb je al een AOV en wil je deze oversluiten? Dan kan je jouw adviseur vragen om dit voor jou te regelen. Ook kan je contact opnemen met onze afdeling Salesdesk. Zij helpen jou graag. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.30 uur via 088-577 6850
autoschade-melden