23-06-2020
Leestijd: 3 min
Veel bedrijven en medewerkers werken sinds COVID-19 zoveel mogelijk thuis. En voor de meesten is dat prima te doen. Dankzij de wijdverspreide digitalisering is thuiswerken in korte tijd bijna het ‘nieuwe normaal’ geworden. Veel meer dan een laptop en een internetverbinding heb je niet nodig. Maar is het ook veilig voor je bedrijfsgevoelige data? Welke cyberrisico’s zijn er gekoppeld aan thuiswerken? En welke veiligheidsmaatregelen moeten thuiswerkers treffen? We geven je 10 tips om veilig te werken op afstand.
Vrijwel iedereen heeft internet: een doorsnee verbinding van een van de vele providers. Goed om te googlen, mailen, gamen of netflixen. Maar niet altijd even goed beschermd zoals op je bedrijf. Geen beveiligde computersystemen, continue controles, benodigde updates, virusscanners of VPN-verbinding. En dat terwijl je mensen met gevoelige bedrijfsinformatie werken. Ook bij thuiswerken geldt: de zwakste schakel bepaalt de veiligheid van je bedrijf. En die schakel wil je zo sterk mogelijk maken. Want je wilt niet dat hackers je bedrijfs- of klantgegevens ontfutselen of dat cybercriminelen je bedrijf platleggen.
Wil je snel testen welke cyberrisico’s jouw bedrijf loopt? Doe dan de
Cyber Risicoscan. Je weet dan meteen waaraan je moet werken om veilig te ondernemen.