- Indien jij schriftelijk/ per email een verzoek doet, streven we ernaar jou binnen 10 werkdagen een reactie te sturen.
Direct regelen
Heb je een vraag over een ander onderwerp?
Neem contact met ons op
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00 - 17:30 uur
Veelgestelde vragen
Als je bij ons een verzekering afsluit, moet je verzekeringspremie betalen. Het betalen van verzekeringspremie kan via automatische incasso of via een bankoverschrijving.
Als je onvoldoende saldo op je bankrekening hebt staan, lukt het ons niet om de premie automatisch te incasseren. Je kan ook een keer vergeten je premie over te maken. Geen man overboord. Je ontvangt van ons vanzelf een schriftelijke of digitale herinnering met het vriendelijke verzoek om de premie alsnog binnen veertien dagen te betalen op het in de herinnering vermelde bankrekeningnummer.
Betaal je niet binnen deze termijn, dan ontvang je van ons een tweede herinnering. Je bent dan niet langer verzekerd, terwijl je wel premie moet betalen. Als je schade hebt, betalen wij deze niet. Als je alsnog de verschuldigde premie betaalt, ben je een dag na ontvangst van de premie weer verzekerd. Betaal je alsnog niet, dan kunnen wij onze vordering uit handen geven aan een incassobureau of kunnen wij de verzekeringsovereenkomst definitie beëindigen. Als wij de vordering uit handen geven aan een incassobureau, zijn de bijkomende kosten voor jouw rekening.
Als je van ons een tweede herinnering hebt gekregen voor de premie van je motorrijtuigverzekering, melden wij je kenteken af bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) en ben je strafbaar. Je bent namelijk wettelijk verplicht om een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) voor je auto af te sluiten. De RDW controleert regelmatig of alle geregistreerde motorrijtuigen verzekerd zijn. Is dit niet het geval, dan krijg je een boete van honderden euro’s.
Bij zorgen over je financiën of bij schulden, zijn er diverse instanties die hulp kunnen bieden:
- Geldfit: een online test met een advies op maat voor mensen met problemen met hun financiën;
- Wijzer in geldzaken: wegwijzer naar betrouwbare info over jouw geldzaken;
- Nibud (Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting): Nederland zonder geldzorgen;
- NVVK Vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren: voor meer informatie over hulp bij financiële problemen en schulden.
Heb je zorgen over je financiën? Of heb je schulden? Neem dan contact op met één van deze organisaties. Deze organisaties helpen jou om je zorgen en je schulden weg te nemen.
Het kan zijn dat je een Allianz-verzekering wilt opzeggen. Hoe je dat kunt doen, hangt af van het soort verzekering: is het een schadeverzekering, overlijdensriscoverzekering of een levensverzekering?
Opzeggen schadeverzekering en overlijdensrisicoverzekering
Je kunt hier rechtstreeks je overlijdensrisico- en schadeverzekering opzeggen. Schadeverzekeringen dekken de volgende risico’s: aansprakelijkheid, auto, bedrijf, cyber, elektronica, gebouwen, geldswaarden, glas, goederen, inventaris, krediet, landbouw, machine, milieuschade, ongevallen, rechtsbijstand, transport of werkmaterieel.
Opzeggen levensverzekering
Je kunt je levensverzekering op twee manieren opzeggen:
1. Via een mail naar [email protected]. Vermeld daarin je naam, adresgegevens en je polisnummer.
2. Via ons wijzigingsformulier.
Je kunt op drie manieren doorgeven dat je arbeidsongeschikt bent:
1. Vul dit digitale meldingsformulier in.
2. Stuur een brief naar:
Allianz Inkomensverzekeringen
Postbus 139
3000 AC ROTTERDAM
3. Meld je arbeidsongeschiktheid ook bij je verzekeringsadviseur. Je adviseur kan je helpen tijdens de afwikkeling van je arbeidsongeschiktheidsmelding. Hier vind je meer informatie over arbeidsongeschikt raken en wat je kunt verwachten.
Adresgegevens
Korte hoogstraat 33
3011 GK Rotterdam