Of je nu een kledingwinkel of een horeca hebt, je inventaris en goederen zijn essentieel voor je onderneming. Kom niet voor verrassingen te staan met je onderneming en zorg dat je goed verzekerd bent met de Inventaris- en goederenverzekering zodat jij kan doen waar je goed in bent; ondernemen.
Schade aan je goederen en inventaris goed verzekerd met een inventaris- en goederenverzekering
De Allianz Inventaris- en goederenverzekering vergoedt schade aan je inventaris en goederen. Onder inventaris vallen bijvoorbeeld bureaus en magazijnstellingen. Onder goederen vallen bijvoorbeeld grondstoffen en de producten die je maakt of verkoopt.
Wat is een Inventaris- en goederenverzekering?
Brand, inbraak, storm of waterschade kunnen je bedrijfsmiddelen flink beschadigen. Denk hierbij aan goederen, voorraden en apparatuur in je bedrijfsgebouw. Met onze Inventaris- en Goederenverzekering (ook bekend als zakelijke inboedelverzekering) krijg je een vergoeding voor de schade, zodat je snel weer verder kunt met ondernemen.
Wat dekt de Allianz Inventaris- en goederenverzekering?
-
Wel verzekerd
-
Niet verzekerd
Wat kost de Inventaris- en Goederenverzekering?
De premie voor de Allianz Inventaris- en Goederenverzekering is afhankelijk van meerdere factoren. Bijvoorbeeld het type bedrijf en jouw activiteiten. Ook de bouwaard en de hoogte van het verzekerd bedrag bepalen de premie. De premie hangt ook af van andere keuzes die je zelf hebt gemaakt. Bijvoorbeeld over de dekking en het gekozen eigen risico. Je kunt eenvoudig je premie berekenen via de bereken je premie button. Als de premie je bevalt, kun je direct een offerte aanvragen.
Veelgestelde vragen
De verzekering vergoedt schade door:
- brand, ontploffing of blikseminslag
- inbraak of een poging daartoe
- water, stoom of neerslag
Dit zijn de belangrijkste situaties waarin wij wel betalen. Wil je meer weten? Lees dan onzeverzekeringsvoorwaarden.
De inventaris- en goederenverzekering vergoedt geen schade door:
- opzet
- overstroming
Dit zijn de belangrijkste situaties waarin wij niet betalen. Wil je meer weten? Lees dan onzeverzekeringsvoorwaarden.
Onder inventaris vallen zaken die je gebruikt om je bedrijf, beroep of activiteiten, zoals bij ons verzekerd, uit te oefenen. En die in het bedrijfspand of bedrijfsruimte aanwezig zijn.
Er zijn ook zaken die niet onder de verzekering van de inventaris vallen. Voorbeelden zijn:
- Je (kas)geld, cheques, andere waardepapieren
- Onbewerkte edele metalen en ongezette edelgesteenten
- Motorrijtuigen, aanhangwagens, caravans, schepen en luchtvaartuigen en alle onderdelen en accessoires
- Zaken die onder gebouw, huurdersbelang en goederen vallen.
Onder goederen vallen de grond- en hulpstoffen, halffabricaten, eindproducten, goederen in bewerking en emballage (verpakkingen).
Bij een verzekerde gebeurtenis, zoals bijvoorbeeld een brand, vergoedt de gebouwenverzekering de schade aan je bedrijfsgebouw. De inventaris- en goederenverzekering vergoedt de schade aan de inventaris en goederen die ontstaat. De bedrijfsschade beschermt je voor de financiële gevolgen wanneer je bedrijf als gevolg hiervan stil komt te liggen.
Nee, een inventaris- en goederenverzekering is niet verplicht.
Meer informatie
-
Misschien ook interessant
-
Voorwaarden
-
Verzekeringskaart
Contact met Allianz of een adviseur
Wil je contact met ons? Wij zitten voor je klaar op werkdagen tussen 9:00 uur en 17:30.
Wil je advies over een van onze verzekeringen? Neem dan contact op met een onafhankelijk adviseur bij jou in de buurt.