Wil jij weten wat de status is van jouw schademelding? Wij helpen je graag.
Voor welke verzekering wil je een schade melden?
Wij zijn er om jou te helpen - snel en gemakkelijk
Je hebt je schade gemeld. Wat nu?
Wij gaan direct aan de slag
Wij registreren jouw schademelding en beoordelen waarvoor je verzekerd bent. Daarna informeren we je over de verdere behandeling van de schade. Je ontvangt binnen 10 werkdagen een reactie van ons.
Beoordelen van je schade
Een van onze schadebehandelaars beoordeelt jouw schade. Soms maakt de schadebehandelaar gebruik van de diensten van een schade-expert.
Ben je het niet eens met de conclusie van onze schade-expert? Dan kan je zelf een schade-expert inschakelen: een contra-expert. De kosten van de contra-expert betalen wij tot het bedrag dat wij aan onze expert betaald hebben.
Ben je het niet eens met de conclusie van onze schade-expert? Dan kan je zelf een schade-expert inschakelen: een contra-expert. De kosten van de contra-expert betalen wij tot het bedrag dat wij aan onze expert betaald hebben.
Afronden van je schade
Na de beoordeling van je schade informeren wij je over de afronding van de schade. Meestal bevestigen wij aan je dat je een vergoeding krijgt. Ben je niet verzekerd voor de schade? Dan informeren wij je ook.
Hoe lang het afronden van een schade duurt, is afhankelijk van een aantal zaken: de soort schade, de informatie die wij krijgen over de schade en de medewerking van de betrokken partijen.
Is er sprake van letselschade?
Je hebt door een ongeval letsel opgelopen. We hopen dat je voorspoedig herstelt. We kunnen ons voorstellen dat je al je aandacht nodig hebt om te herstellen en het ongeval emotioneel te verwerken.
De afhandeling van je letselschade kan dan onoverzichtelijk en tijdrovend overkomen. Wij hebben dit alles overzichtelijk voor jou op een rijtje gezet.
Status van jouw schademelding opvragen?
Veelgestelde vragen
Voor vragen over Allianz Direct kun je terecht op hun servicepagina.
Je kunt bij ons inloggen als je bij ons een pensioen of levensverzekering hebt. Heb je een vraag over een andere verzekering? Neem dan contact op met je adviseur. De contactgegevens vind je in je polis. Wil je ons rechtstreeks spreken? Hier vind je het juiste nummer.
Je vindt hier alle voorwaarden van onze verzekeringen.
Vaak geldt een eigen risico bij schade. Dat is een bepaald bedrag dat je zelf betaalt. Wil je weten of voor jouw verzekering een eigen risico geldt? Kijk dan in de voorwaarden. Of neem contact op met je adviseur. Het telefoonnummer vind je in de polis.
Op deze pagina vind je de bij Allianz aangesloten schadeherstellers bij jou in de buurt.
De diverse schadeformulieren kun je onderaan deze pagina downloaden.
Wil jij weten of jouw schade is gedekt? Controleer het hier.
Je meldt schade het snelst en eenvoudig online. Zo voorkom je een eventuele wachtrij aan de telefoon. Je kunt ook terecht bij je financieel adviseur Toch liever bellen? Dat kan van 09.00 tot 17.30 uur via: 088 577 28 28.
Veelgebruikte documenten
-
Schadeformulier
-
Brochure
-
Ook handig
, 31/10/2024
, 31/10/2024