Je kan een Allianz Hypotheek online afsluiten of via een onafhankelijk adviseur bij jou in de buurt.
Wat is een hypotheek?
Een hypotheek is een lening voor het kopen van een woning, met diezelfde woning als onderpand. Voor die lening betaal je hypotheekrente. Die rente kun je vastzetten, bijvoorbeeld voor 1, 10, 15, 20 of 30 jaar. Dit is de rentevaste periode. Hoe langer de rentevaste periode, hoe meer zekerheid over je woonlasten. Je kunt bij Allianz 3 hypotheekvormen afsluiten: de Annuïteiten Hypotheek, de Lineaire Hypotheek en de Aflossingsvrije Hypotheek.
Het hypotheek aanvraagproces
Stap 1 - Breng je situatie in kaart
Verzamel alle gegevens, zoals je inkomen en uitgaven, maar ook bezittingen en schulden. Op basis hiervan kun je inschatten hoeveel je kunt lenen.
Stap 2 - Vul de aanvraag in
Voor het aanvragen van een Allianz hypotheek hebben we een aantal persoonlijke gegevens nodig, zoals je adres, eventuele eerdere hypotheken en de gewenste hypotheekvorm.
Je kunt de aanvraag eenvoudig zelf indienen via ons online aanvraagformulier of samen met een adviseur.
Stap 3 - Renteaanbod
Zodra je de aanvraag hebt verstuurd, ontvang je van ons een renteaanbod. In dit voorstel staat onder andere het gevraagde leenbedrag en de daarbij behorende rente en aflossingsvoorwaarden. Ga je akkoord met de inhoud? Dan kun je het renteaanbod ondertekenen.
Stap 4 - Verzamelen van alle documenten
In het renteaanbod vragen we je om een aantal documenten aan te leveren, zoals een taxatierapport dat je kunt aanvragen bij een taxateur. Daarnaast vragen we je om je te identificeren. Afhankelijk van jouw situatie kunnen we ook vragen om een overzicht van de verbouwingskosten of een kopie van een rekeningafschrift met je eigen inleg. Wanneer je alle documenten hebt verzameld, kun je deze uploaden in je eigen veilige portaal.
Stap 5 - Bindend Kredietaanbod
Wanneer wij alle gevraagde stukken hebben ontvangen en goedgekeurd, ontvang je van ons een Bindend Kredietaanbod. Je hebt vervolgens 14 dagen bedenktijd om dit aanbod te accepteren.
Stap 6 - Naar de notaris
Wij sturen alle documenten naar de door jou opgegeven notaris en maken het geld over naar het notariskantoor. Bij de notaris teken je de leverings- en/of hypotheekakte om de hypotheek definitief af te ronden.
Veelgestelde vragen
Ja, wij bieden hypotheken voor particulieren en ondernemers. Hoeveel je kunt lenen, hangt af van je inkomen. Wij bepalen je maximale hypotheek via je bedrijfscijfers over de afgelopen 3 jaar.
Als je de hypotheekofferte tekent, duurt de overeenkomst 3 maanden. Dat betekent dat je binnen 3 maanden de hypotheekakte moet laten passeren bij de notaris. Zie je af van het aanbod? Dan betaal je annuleringskosten. Bij ons zijn de annuleringskosten € 750,-.
Nee, je kunt bij ons geen hypotheek afsluiten als je een negatieve BKR-codering hebt. Hierop geldt één uitzondering. Je kunt wel een hypotheek krijgen als je een HY-2 codering hebt vanwege een restschuld die NHG heeft kwijtgescholden.
Veelgebruikte documenten
-
Voorwaarden
-
Documenten
-
Inloggen
-
Misschien ook interessant
Contact met Allianz of een adviseur
Wil je contact met ons? Wij zitten voor je klaar op werkdagen tussen 9:00 uur en 17:30.
Wil je advies over een van onze verzekeringen? Neem dan contact op met een onafhankelijk adviseur bij jou in de buurt.