In vier jaar tijd is de EV Experience op Circuit Zandvoort uitgegroeid tot een volwaardig auto-evenement. Uiteraard draait het allemaal om elektrische auto’s. Verschillende fabrikanten laten hun
nieuwste modellen zien. Bij de EV Experience mogen bezoekers ook zelf de baan op met de elektrische auto’s. Dit maakt het tot een uniek evenement, waarbij ook steeds meer innovatieve bedrijven die zich bezighouden met de mobiliteit van morgen hun opwachting maken.
De aanwezigheid van Allianz op de EV Experience is heel logisch, stelt Erik Boertjes, Head of Automotive Partnerships. “Eigenlijk zijn er drie redenen. Als eerste draait het hier om auto’s, dus mobiliteit. Daarbij gaat het ook om innovatie, iets waar wij als verzekeraar op aanhaken. En ten slotte zijn elektrische auto’s natuurlijk duurzaam, iets waar Allianz ook voor staat. Wij werken daarom actief aan het vergroten van het aanbod elektrische auto’s in wagenparken.”
Allianz had een groot aantal makelaars uitgenodigd voor een afwisselend dagprogramma in het centraal gelegen House of Allianz. Hier kregen zij inzichten over hoe nieuwe technieken schades kunnen verminderen en de rol die de verzekeraar hierbij speelt. Op het Road Safety Plein ervoeren gasten de impact van deze innovaties in de praktijk.